Pages

:: Our Journey ::

................................................................................................... Daisypath Anniversary tickers ...................................................................................................

13 November 2012

:: Semangat ::

:: Berikanku semangat ::
Dalam hidup, kita memerlukan semangat dari orang- orang yang dekat dengan kita bila kita dalam kesusahan, kejatuhan, ketidakseimbang emosi. tetapi, kalau orang- orang itu yang menjatuhkan semangat kita sendiri, apa yang perlu kita buat. 

Selepas berkahwin, banyak yang berubah, selain dari perubahan yang nampak nyata, ada juga yang tersirat. 

Perubahan yang nampak nyata :
# dulu sorang, sekarang berdua.
# dulu cik, sekarang Puan
# dulu apa- apa keputusan, tanya mak dan abah je, sekarang kena tanya suami dulu
# dulu sewa rumah dengan kawan- kawan perempuan, sekarang sewa atau tinggal dengan suami
# dulu masak untuk sorang makan kalau tak pun makan dengan kawan satu rumah, sekarang kena masak untuk suami
# dulu masak ikut selera sendiri, sendiri nak makan, sekarang kena fikir selera suami juga
# dulu raya balik kampung mak atau abah, sekarang kena balik kampung suami gak
# dulu saya ada 2 adik perempuan je, sekarang saya ada kakak, abang ipar, adik ipar perempuan, 2 adik ipar lelaki.

Perubahan yang tersirat :
@ BERAT BADAN SAYA MAKIN BERTAMBAH
@ SAYA SEMAKIN BERISI
@ SELUAR SAYA DAH JADI MACAM SELUAR PAKAI BUANG

Saya memerlukan semangat yang nyata untuk saya mengatasi perubahan yang tersirat ini, tapi ternyata saya susah nak dapat. 

:: p/s : mood = sedih ::

No comments:

Post a Comment

:: Kami menunggu komen anda ::