Pages

:: Our Journey ::

................................................................................................... Daisypath Anniversary tickers ................................................................................................... Lilypie First Birthday tickers ...................................................................................................

14 September 2012

:: L E G O L A N D ::

:: LEGOLAND MALAYSIA ::

Legoland Malaysia telah dibuka dengan rasminya 15 September 2012. tetapi saya dan suami telah berpeluang untuk menjejakkan kami ke sana dengan tiket percuma aka free, terima kasih kepada Hakimah kerana mengingati diriku ini...heheheh.... lepas ni tak tahulah sampai lagi ke tak ke sana sebab tiketnya mahal sangat, RM 110 dewasa. jadi, bila berpeluang masuk free ni, betul- betul round la dengan cinta hati aka suami tercinta.


Teruja sebab ramai sangat orang yang datang masa tu sebab hari itu adalah hari terakhir tiket free. ramai la parents yang cuti berkerja ubtuk bawa anak- anak datang. 


Ada model yang dipamerkan yang dibuat dari lego, jadi teruja sebab lego adalah permainan yang saya mainkan semasa kecil. tak sangka lego boleh menjadikan satu- satu model itu sungguh hebat. model yang dipamerkan adalah bangunan- bangunan bersejarah bukan sahaja dari Malaysia, tetapi dari seluruh Malaysia. sesungguhnya orang yang menghasilkan semua ini adalah orang- orang yang sungguh berbakat dan penuh imaginasi.



:: p/s rasa macam budak- budak bila tengok model- model lego tu. ::

13 September 2012

:: Pelamin kami ::

Setiap pengantin mesti ada angan- angan nak bersanding, nak ada pelamin, supaya jadi satu kenangan terindah dalam hidup. semuanya bergantung pada niat dan cara ia dijalankan.

macam- macam jenis pelamin yang ada sekarang ni, ada yang mahal, ada yang murah, tapi tepuk dada tanya budget sebelum pilih. jangan ikut lawa, tapi terlebuh budget, itu dah dikira membazir.

Saya dan suami memilih untuk simple aka sederhana. tidak terlalu mahal, tapi tetap lawa seperti yang diangankan. tetapi kami berdua tetap mendengar pendapat keluarga, kerana bagi kami, ini bukan majlis kami sahaja, tetapi tetap hari bahagia yang mesti dikongsi bersama keluarga. 


Mungkin nampak simple sangat pada orang lain, tapi saya tetap suka. ini adalah seperti yang saya nak, sebab saya nakkan kerusi tinggi tu. malah ada yang komen, suruh saya tambah kain kat belakang sebab nampak kosong sangat katanya, tapi saya buat diam jer. 

Ini adalah pelamin 1 panel hasil perbincangan saya dan Sarimah butik andaman. senang berbincang dengan pemilik butik ini yang lebih mesra dipanggil Mak Imah, kerana Mak Imah tetap mendengar pendapat kita dan pada masa yang sama memberi pandangan berguna kepada bakal pengantin.

Tema Sarimah butik andaman adalah " Merealisasikan impian anda ", jadi memang tepatlah kerana mereka akan cuba sedaya upaya untuk menjadikan ia kenyataan. warna tema perkahwinan kami adalah merah gold, ini kerana saya dapati tidak pernah lagi ada mana- mana pengantin yang buat tema ni. jadi, saya memang sedia maklum yang saya akan susah untuk mendapat busana pengantin. tapi, mereka mampu menjadikan tema mustahil saya menjadi realiti. 

Yang penting, majlis kami dah selesai, dan semoga kami tetap hidup bahagia hingga ke akhir hayat. 

:: p/s majlis perkahwinan akan jadi lebih bermakna jika selesai majlis tak ada hutang ::

05 September 2012

:: Hilang ::

:: Hilang = Curi ::

Alhamdulillah, seminggu sudah kami berdua pindah rumah. saya semakin dapat menyesuaikan diri di rumah baru. ini adalah rumah suami yang dibelinya sebelum kami kahwin, sebelum kami kenal lagi. sepanjang kami kenal, sepanjang kami bertunang, suami saya tidak pernah memberitahu saya yang dia ada beli rumah, tapi saya hanya tahu dari keluarga dia sendiri. baginya, buat apa nak cerita kalau tak ada yang bertanya... rendah diri betul suami saya ni, bertuah badan... 

Rumah kami tidaklah besar, tapi cukup besar dihati saya, kerana kami ada rumah sendiri, tidak perlu menyewa. baru seminggu kami pindah, ada sesuatu yang telah terjadi.

:: Anda tahu apa yang saya maksudkan? ::

Inilah yang hilang tu. besi dihadapan rumah kami telah dicuri oleh yang tidak bertanggungjawab, macam dah tak benda lain yang boleh dicuri untuk dijual. 

3 rumah termasuk rumah saya telah mengalami kejadian ini. mengilut cerita jiran kami, pukul 11 dia balik, besi longkang ni masih ada, tetapi kul 1 kami balik, besi ini telah hilang. ini bermakna kejadian besi hilang ini berlaku pada pukul 12. mujur la kakak jiran bagitahu, kalau tak dah tentu saya jatuh dalam lubang sebab betul- betul berada di belakang saya masa saya buka kunci pagar. kebetulan masa kejadian lampu garaj saya tak on dan lampu jalan juga sudah rosak. sekarang, tiap- tiap malam lampu garaj akan on sehinggalah lampu jalan kembali ok, tapi tak tahulah bila nak on.

:: p/s lepas ni kami akan pastikan besi yang bakal dibuat akan dibuat sekukuh- kukuhnya, tak akan dapat dicabut lagi ::