Pages

:: Our Journey ::

................................................................................................... Daisypath Anniversary tickers ...................................................................................................

05 May 2011

:: salah faham ::

"semua ni kerja syaitan, jgn pikir yg bukan-bukan. pergi ambil wuduk, solat, biar tenang hati tu". itu yang dia ckp pada aku masa kitorg ada masalh tempoh hari. tak berfikir, terus bercakap, membuatkan kami sama- sama salah faham. aku ingat dia marahkan aku, tapi sebenarnya dia tak marah pun. cuma berdiam diri sebab nak bagi aku masa dan ruang untuk aku berfikir apa yang aku dah ckp dan apa sebenarnya yang telah terjadi. alhamdulillah, sekarang kami dah ok.
salah faham adalah satu keadaan yang merbahaya dalam semua hubungan manusia, antara keluarga, adik beradik, kawan- kawan. hal yang kecik pun akan jadi besar. jika tiada perbincangan akan berlarutan lama, mungkin tidak akan ada penyelesaian. sebab tu la, aku pentingkan penjelasan, perbincangan. tanpa semua tu, susah sesuatu hubungan itu nak kekal. dia mengajar aku tentang itu. 


No comments:

Post a Comment

:: Kami menunggu komen anda ::