Pages

:: Our Journey ::

................................................................................................... Daisypath Anniversary tickers ...................................................................................................

10 May 2011

:: kisah- kisah orang yang PERNAH aku kenal ::

episod pertama dalam entry kali ini, kita mulakan dengan 3 kisah dahulu... enjoy...

kisah 1
 **********
Hati aku cakap macam tu, tapi aku tak nak. bukan tak maafkan, cuma tak nak cakap dengan dia, tak nak jumpa dia. sakit sangat ke hati aku ni pada dia?. sakit, memang sakit. tapi bila ada yang tanya, kenapa wa marah dia sangat, apa sebabnya. aku tak tahu nak terangkan macam mana. pernah aku terangkan sedaya aku, tapi ada yang cakap, aku tak patut marah, hal dah lepas, biar je la diorang tu. sebab tu la aku cakap, aku tak tahu nak terangkan macam mana supaya orang paham, kenapa aku tak boleh jumpa dia. dia memang kawan aku, tapi biarlah hanya tinggal nama, biarlah cuma jadi ingatan orang- orang yang mengenali kami. aku doakan mereka berdua hidup bahagia hingga ke akhir hayat.

kisah 2
 **********
Ini pula kisah orang yang mencari kesempurnaan di dalam hidupnya. tapi boleh juga dikatakan terlalu mencari kesempurnaan. dia masih mencari teman hidup, mengikut kata- katanya, orang yang dicari mestilah ada 3 ciri. pertama - pandai masak. kedua - ada lesen kereta (means mestilah tahu drive). ketiga - kerja. dia memang cukup stabil, mesti gadis- gadis sukalah, termasuklah aku. tapi, oleh kerana aku berenti kerja, dia terus reject, opsss...memutuskan hubungan dengan aku. aku tak kisah pun sebab aku bukan mencari orang yang sempurna, tetapi mencari orang boleh menyempurnakan hidup aku. beza tau...jangan salah paham. cuma, yang membuatkan aku terasa hati dengan dia, dia kata aku ni pilihan ke dua. sesiapa pun tak suka kalau dia adalah pilihan, jadi kalau memang pun dia adalah antara yang masuk dalam list soulmate, jangan- jangan sesekali beritahu dia. 
Alhamdulillah, aku dah jumpa orang yang boleh sempurnakan hidup aku, tetapi dia mungkin masih mencari perempuan yang ada 3 ciri tu. aku doakan dia berjaya dari kejauhan.
 
kisah 3
**********
Ini pula kisah yang aku tak akan lupa sampai bila- bila. mengenali dia buat aku belajar, jangan sesekali terlalu percayakan orang lain selain daripada keluarga sendiri, dan jangan sesekali membelakangkan keluarga. menangis, sakit, susah macam mana pun, balik lah pada keluarga. mengenali dia, buatkan aku kenal erti kasih sayang mak ayah, adik- adik aku pada aku dan merasakan cinta mereka di dalam hati aku.juga kesyukuran pada- Nya kerana menyedarkan aku betapa aku jauh tersasar, menyedarkan aku betapa Dia masih menyayangi aku. memberi kemaafan buatkan kita akan rasa tenang dalam hati kita, tetapi bagi aku, tidak memaafkan dia, buatkan aku lapang dada, kerana itu yang sepatutnya dia dapatkan. bukan kemaafan aku, tetapi kemaafan Dia kerana apa yang dia lakukan pada aku telah membelakangkan Dia. aku cuma memohon pada Nya, supaya dia merasai apa yang aku rasakan selama 2 tahun aku mengenali dia, kesakitan aku, kesusahan aku, kerana semuanya berpunca dari dia. 

**********

Kita akan sambung kisah yang seterusnya di entry yang lain. banyak lagi kisah yang ingin aku ceritakan disini...khusus untuk Mr. Mine...




1 comment:

:: Kami menunggu komen anda ::