Pages

:: Our Journey ::

................................................................................................... Daisypath Anniversary tickers ...................................................................................................

11 May 2011

:: cinta ::

Apa itu cinta? 
saya cintakan awak
i love you
***
Baru selesai tengok cerita cinta. betullah kata orang, ceritanya memang best. dah tengok sikit, nak tengok sampai habis, tak nak berenti tengok. bila dah habis, senyum, puas hati. cerita tu ada cerita tersendiri, senang orang nak faham, faham apa itu cinta, maksud cinta sebenarnya. bukan sekadar ucapkan saya cintakan awak, i love you. sebenarnya masih tidak mencukupi untuk menzahirkan rasa cinta itu. 

***
cinta 1
Cinta seorang kakak kepada adiknya. mungkin bagi adik, kakaknya tak faham apa yang adiknya nak, tapi sebenarnya kakak mahukan yang terbaik untuk adiknya, walaupun sebenarnya kakak tak mampu nak lafazkan. manakala kakak mungkin tak faham yang adik sayangkan kakak, tak nak kakak susah hati, nak kan kakak bahagia, senyum selalu. tapi kakak menganggap adik masih kecil, masih tak matang seperti kakak. dan akhirnya kakak zahirkan rasa cinta pada adik dengan berkorban nyawanya sendiri. 

cinta 2
Cinta seorang cucu kepada atuknya. sekarang kita selalu dihidangkan dengan cerita anak buang mak, anak halau ayah, anak nak bunuh mak, nak bunuh ayah. tetapi dalam cerita ini, kita dapat rasa cinta cucu kepada atuknya yang tidak mengenali cucunya sendiri. cucu tetap menjaga, melayan atuknya yang sakit, nyanyuk, lupa. menangis tidak sanggup untuk menghantar atuknya ke rumah orang- orang tua supaya ada yang lebih mahir untuk menjaganya, merawatnya. dia tetap sabar menjaga atuknya.

cinta 3
Cinta seorang suami kepada isteri. membina sebuah rumah untuk membuktikan rasa cinta kepada isteri, namun isterinya lebih mencintai lelaki lain. namun tetap percaya yang isterinya akan kembali kepadanya, kerana percaya cinta mereka tetap ada, tak pernah hilang.

***
Cinta dan sayang adalah dua perkara yang berbeza. sayang tak semestinya akan ada rasa cinta. bila ada rasa cinta, hati terus terisi, tidak akan ada yang lain. bila ada rasa cinta, sayang tak akan berubah. berapa ramai yang masih boleh kekalkan rasa cinta. berapa ramai yang tidak akan hilang rasa sayang. 

"bila kita nak kan sesuatu, mesti ada caranya"

"biar kita hidup dengan orang yang kita sayang. kerana sehari hidup dengan orang yang kita sayang, adalah lebih baik dari seumur hidup bersama dengan orang yang kita tak pernah sayang"

Mr. Mine...saya tau yang hidup saya akan menjadi bahagia dan penuh makna bersama awak.

No comments:

Post a Comment

:: Kami menunggu komen anda ::