Pages

:: Our Journey ::

................................................................................................... Daisypath Anniversary tickers ...................................................................................................

17 August 2011

:: Today ::

:: Be a better person for a better person ::

Dalam bahasa melayunya,
 menjadi orang yang lebih baik untuk orang yang lebih baik.

Semua orang nak mencari orang yang baik, tapi adakah diri sendiri tu dah cukup baik untuk orang baik yang dicarinya tu. 

Mesti korang sume pernah dengar orang- orang cakap, kita akan jumpa 5 orang yang salah sebelum jumpa orang yang betul. bila dah jumpa orang yang salah tu, kita mesti la jadi lebih baik dari yang dulu supaya kita akan jumpa orang yang lebih baik dari masa ke masa. 
wah...rasa macam wa ni pakar motivasi la plak...heheheh

Sekarang ni, wa berusaha untuk menjadi lebih baik untuk Mr Mine wa. wa dah jumpa ramai orang, macam- macam jenis orang wa dh jumpa, dengan bermacam- macam perangai dan sikap. kebanyakkan semua tak cukup sempurna dimata wa, ada je kurangnya. itu yang dikatakan belum jumpa yang serasi. tapi wa tak pernah rasa putus asa sebab wa tahu Allah Maha Adil, Dia tahu apa yang adil dan terbaik untuk hambaNya. 

Dan akhirnya wa dah jumpa orang yang terbaik untuk wa, Mr Mine. wa tak rasa kurang pun dengan dia sebab dia sentiasa cuba wat rasa yang wa ada kelebihan, sentiasa cuba menggembirakan wa dan menjaga hati wa.

***
Mr Mine... saya minta maaf sebab wat awak susah hati malam tadi. tak ada niat nak menyusahkan awak, cuma inginkan sedikit perhatian awak, tapi cara saya yang salah. saya cuba untuk tak buat lagi macam tu.

***

No comments:

Post a Comment

:: Kami menunggu komen anda ::