Pages

:: Our Journey ::

................................................................................................... Daisypath Anniversary tickers ...................................................................................................

07 August 2011

:: Jangan risau ::

"awk, sy tau yg sy selalu sibuk, x da masa nak msg awk, call awk. tp sy hrp awk dpt bersbr dgn keadaan sy ni."

Risau betul Mr Mine dengan wa. dia takut wa akan merajuk, sedih sebab dia dah tak ada masa sangat nak msg dan call macam dulu. selalu wa cakap pada dia yang wa tak kisah, tak ada masalah pun sebab wa paham dengan kerja dia, tanggungjawab dia. lagipun wa bukan budak- budak yang senang nak merajuk pada hal- hal yang kecik dan remeh macam tu. wa percaya pada Mr Mine, percaya yang dia tak ada menipu wa, sentiasa jujur dengan wa. wa juga tahu yang dia kerja keras untuk masa depan kami nanti. 
Yang pasti, wa betul- betul hargai kebimbangan Mr Mine tu. itu membuatkan wa rasa lebih dihargai. 

***
Bila tengok drama melayu kat tv, bila sampai part romantik, selalu berangan "kalaulah aku dapat boyfriend macam tu, mesti best." wa bersyukur sebab wa dipertemukan dengan lelaki yang romantik macam dalam drama atau mungkin lebih romantik dari dalam drama tu.

"Awk jangan gerak, diri kat sini dulu"
Mula- mula wa tak paham, nape dia tak bagi wa pergi kat kereta, rasa nak marah pun ada. tapi, rupa- rupanya Mr Mine nak pastikan kereta sejuk dulu barulah dia bagi wa masuk dalam kereta. sebab bagi dia, keselesaan wa sangat penting. siap bukakkan pintu tau, co-cweet my Mr Mine...heheheh. 
Pernah masa nak pergi jumpa keluarga dia, wa cakap yang wa risau sebab minyak kereta macam nak habis. tapi, yang sebenarnya banyak lagi. wa tengok dari tepi, so nampaklah yang macam meter tu dah sampai E. Mr Mine terus pergi Shell, dan isi minyak kereta sampi meter tu sampai ke F. serba salah wa masa tu sebab pandai- pandai je cakap. tapi, bila wa cakap mintak maaf, dia jawab...
"Tak apa. yang penting awak selesa, tak risau, dan sentiasa senyum."

Kesederhanaan Mr Mine betul- betul dapat memikat hati wa. sepanjang kami bercinta, dia tak pernah bagitahu apa jawatan dia, berapa gaji dia, apa harta dia. sebab, bagi dia, itu semua hanya akan diberitahu bila kami dah selamat jadi suami isteri. dia tak nak, orang suka dia, sayang dia sebab apa yang dia, tapi sebab diri dia. wa cuma tau tempat kerja dia kat mana, dan macamana kerja dia, senang kata, yang basic jer. berahsia betul dia.
Wa sayang Mr Mine sebab diri dia, kejujuran dia, keihklasan yang ada pada dia. 

***

No comments:

Post a Comment

:: Kami menunggu komen anda ::