Pages

:: Our Journey ::

................................................................................................... Daisypath Anniversary tickers ...................................................................................................

29 June 2011

:: Berangan ::

Korang pernah ada angan- angan tak...dengan kata lainnya berangan. memang tipulah kalau cakap tak ada. ada yang cakap gegirl lagi suka berangan dari boboy. sebabnya gegirl ni suka banyak benda yang boleh berangankan. contohnya, nak bf hensem, ada kereta besar. bila dah dapat bf, berangan nak bf bg bunga, tibe- tibe wat surprise bagi bunga, bagi hadiah macam- macam. bila dah ada suami plak, berangan yang suami bagi surprise holiday kat oversea, bagi satu set barang kemas masa anniversary, macam- macam la berangannya. boboy plak berangan nak pakai kereta apa. bila dah dapat kereta, berangan nak mekap cantik- cantik. bila dah mekap, berangan nak ada gf cantik, tinggi lampai, muka licin tak ada jerawat, pas tu berangan dapat kawin. 

***
Aku suka tengok pengantin, sebab bagi aku, pengantin tu adalah orang yang paling cantik masa tu, muka dia cantik, baju dia cantik, pas tu bila jadi pengantin, sume kerja tak payah buat, orang layan baik punyer. pas tu bila tengok citer cinderella, teringin plak nak jadi macam cinderella, kawin nak pakai gaun mcam cinderella tu. memang melangkaui akal logik la berangannya tu. 

***
Bulan lepas, fenomena NORA ELENA melanda. aku pun tengok gak, sebab utamanya mesti la Aaron Aziz aka Seth Tan. punyalah romantik Seth Tan. pas tu mulalah berangan, kalu lah ada lelaki macam tu, memang best la. beli bunga banyak- banyak untuk wife dia, angkat wife dia tido letak atas katil, cuti 3 hari semata- mata nak jaga wife dia sakit terseliuh kaki. 
Aku memang berangan yang Mr. Mine aku macam tu, ada la terselit harapan yang Mr. Mine aku macam Seth Tan tu...hahahhah....memang gelak gak la bila teringat. ada kala bila tengok sikap Mr. Mine, ada kot sikit- sikit macam sikap Seth Tan tu, romantiknya ada sikit- sikit. 

Sekarang, bila dah besar, usia semakin banyak ni, aku gelak bila teringat balik angan- angan aku tu, memang angan- angan budak budak. sekarang, yang penting bagi aku, sederhana, dapat membuatkan semua orang senyum dan gembira. tapi, yang tak berubah, aku tetap suke tengok pengantin, baju pengantin, pelamin dan bilik pengantin, cantik sangat- sangat.

***
Berangan tetap kena berangan. macamana nak jadi kenyataan kalau tak berangan dulu, betul tak? jadi, berangan je la, tak salah pun. yang penting senyum, jujur pada hati dan pada orang yang kita sayang. 

No comments:

Post a Comment

:: Kami menunggu komen anda ::