Pages

:: Our Journey ::

................................................................................................... Daisypath Anniversary tickers ...................................................................................................

14 June 2011

:: Antara adat dan impian ::

Bak kata orang tua- tua, biar mati anak jangan mati adat. ini bermakna yang adat tu penting, tak boleh nak abaikan, tak boleh nak buat ringan hal yang melibatkan adat ni. tapi kadang- kadang ada gak orang yang tak berapa nak pentingkan adat, tapi lebih mementingkan keadaan semasa. 
Dalam situasi aku, walaupun aku ada impian sendiri untuk majlis kecilku nanti, tapi aku kena lupakan impian aku tu sebab Mr. Mine aku lebih mementingkan adat, keluarganya lebih mementingkan adat. memang nak marah, sampai sekarang masih berbekas rasa marah. tapi macamana marah, macamana berkeras pun, tetap tak dapat gak. jadi lebih baik aku ikutkan je, sebab yang penting sekarang bagi aku, majlis kecilku tu nanti berjalan dengan lancar walaupun ada sedikit rasa tak puas hati. 

No comments:

Post a Comment

:: Kami menunggu komen anda ::