Pages

:: Our Journey ::

................................................................................................... Daisypath Anniversary tickers ...................................................................................................

23 July 2013

:: Mama to be - 6 bulan ::

Alhamdulillah, sudah menghampiri trimester ketiga sekarang ni. keadaan semakin baik, semakin dapat membiasakan diri. setiap masa dapat rasa pergerakan baby, perut gerak- gerak, seronoknya. 

Kadang- kadang teringat kembali saat- saat mngetahui yang diri aku mengandung, rasa macam tak percaya pun yer. tanda- tandanya ada pada suami, bukan diri aku,. tiba- tiba dia jadi pemarah, serba tak kena, sampaikan plan nak balik kampung masa tu jadi lambat dari plan asal sebab melayan perangai dia yang tiba- tiba pelik tu. abah aku dapat merasakan perubahan sikap dia, dan membuat andaian yang aku dh berisi, tapi aku buat- buat tak faham. seminggu kemudian, aku demam, tak sedap badan, period pun lewat dari biasa, tapi bak kata orang, tak nak mengharap takut kecewa. aku masih buat tak tahu, sehinggalah suami beria- ria ajak aku pergi klinik, check demam. dan alhamdulillah, aku mengandung 5 minggu. 

3 bulan pertama sungguh menguji kesabaran dan ketahanan diri. beberapa kali aku menangis kerana seolah tidak sanggup menanggungnya. segala yang aku makan, minum akan keluar semula, badan lemah. segala bau buat aku muntah, hampir semua aku tukar, sabun mandi, pencuci pinggan mangkuk, pewangi baju. selama 2 bulan aku tak boleh minum air masak, hanya air manis, air teh o sahaja, dan akhirnya aku kena kencing kotor. 

4 bulan usia kandungan, semuanya kembali normal, selera makan semakin baik, aku mula minum air masak, dan diri semakin baik. perubahan badan semakin dapat dilihat, perut semakin ketara. yang paling best, aku dan bercuti di langkawi bersama keluarga aku tanpa ada apa- apa masalah. 

kini dah hampir 7 bulan, baby semakin aktif, dapat rasa dia bergerak. ada 2 bulan lebih lagi untuk melihat cinta hati kami di depan mata. semakin rasa tak sabar. selalu pikir, dia akan ikut muka sapa, kening sapa, bulu mata sapa, hidung sapa... yang penting dia sihat, sempurna, dan semoga segalanya dipermudahkan bila sampai masanya nanti...

No comments:

Post a Comment

:: Kami menunggu komen anda ::