Pages

:: Our Journey ::

................................................................................................... Daisypath Anniversary tickers ...................................................................................................

15 March 2013

:: Mama to be - 2 bulan ::

Alhamdulillah....
Anakku sudah 2 bulan di dalam kandungan hari ini...semoga akan sentiasa sihat. atas nasihat seorang teman baikku, aku melakukan imbasan bayi di sebuah klinik swasta, teruja maklumlah anak pertama, Alhamdulillah dalam rahim dan bernyawa. 

Aku masih mengalami alahan, namun masih boleh melakukan kerja rumah seperti biasa, mengemas, memasak. cuma dapat aku rasakan semakin hampir trimester pertama semakin ada makanan yang tak dapat aku nak makan macam dulu, ada rutin harian yang berubah sedikit. tetapi, aku berdoa dan berharap yang aku dapat harungi dengan mudah.

Trimester pertama adalah proses pembentukan bayi, jadi pemakanan amatlah penting. sekarang aku mengamalkan acid folic yang dibekalkan oleh doktor untuk vitamin dan spriluna untuk tenaga sepanjang proses mengandung, juga untuk persediaan sehinggalah proses melahirkan supaya bayi sentiasa sihat dari dalam kandungan sehingga kelahirannya. 

p/s terima kasih suamiku yang memahami dan sentiasa menjadi penenang terhebat dikala isterimu ini dalam kesakitan.

1 comment:

:: Kami menunggu komen anda ::