Pages

:: Our Journey ::

................................................................................................... Daisypath Anniversary tickers ...................................................................................................

27 July 2012

:: Honeymoon 2 ::

:: Sentiasa honeymoon ::

Honeymoon kedua kami jauh sikit, ke Pulau tioman. untuk bulan madu ini, kami merancang sebulan dari tarikhnya. kami merancang cuti yang suami perlu ambil, resort, dan yang paling penting budget. walaupun dekat, budget sentiasa penting, ini kerana kami perlu memikirkan kos untuk selepas honeymoon berlaku. 

Rasa teruja untuk ke Pulau Tioman membuatkan saya plan betul- betul dan membuatkan saya survey hari- hari resort yang sesuai untuk kami, sesuai dari segi budget dan tempat. dan yang paling manis, kami ke Pulau Tioman genap 2 bulan kami berkahwin, kira sambut month anniversary terus lah tu. 

Kami menginap di Sun Beach Resort, deluxe couple bed, sangat puas hati. facilities lengkap, membuatkan kami berdua puas hati. tempat makan lengkap, nak beli cenderahati pun ada. untuk ke Pulau Tioman, kami perlu menaiki bot ke sana, mengambil masa 1 jam setengah untuk sampai, jauhnya bergantung kepada tempat yang anda akan menginap. kos bot Rm70 seorang pergi balik, bot yang sangat selesa. 

Ada banyak pakej yang disediakan, tetapi kami hanya memilih bilik tanpa pakej kerana kami tak mahu terikat dengan jadual pakej, maklumlah kami kan honeymoon, jadi nak buat aktiviti sendiri, nak habiskan masa berdua. tetapi ada kelebihan jika memilih pakej, termasuklah makan yang disediakn sepanjang menginap dan ada juga aktiviti seperti snorkeling. dan yang paling best, saya dapat mandi laut setelah lama teringin, puas hati bila dah dapat.

:: Mengabadikan nama kami di pantai. hasil seni suami saya ::
:: Dalam bot on the way ke Pulau Tioman ::
:: Setelah 3 hari 2 malam, masa untuk balik, menunggu  feri di jeti ::

No comments:

Post a Comment

:: Kami menunggu komen anda ::