Pages

:: Our Journey ::

................................................................................................... Daisypath Anniversary tickers ...................................................................................................

27 July 2012

:: Honeymoon 1 ::

:: Setiap hari adalah honeymoon ::

Mengikut kata- kata orang bijak pandai, pakar kaunseling, setiap hari setiap masa adalah honeymoon aka bulan madu. barulah rumahtangga aman damai, sentiasa bahagia. 

Sebelum majlis nikah, orang akan tanya, "Nanti bulan madu kat mana?". bakal pengantin pun malu- malu nak jawab, " Tak tahu lagi". 
Selepas selesai majlis nikah, sanding dan bertandang, orang tanya "Dah pergi bulan madu ke?", sambil senyum- senyum penuh makna. pengantin pun jawab dengan senyum gak.

:: Honeymon bermula ::

3 hari selepas selesai majlis bertandang di Johor Bahru, honeymoon aka bulan madu pun bermula. kami dah plan sebelum majlis lagi, memenuhi jadual sepanjang suami bercuti. maklumlah bukan senang nak dapat cuti lama macam tu. kalau ikutkan kami nak bulan madu selepas majlis di pahang, tapi keluarga kami masih berpegang pada adat orang- orang tua yang pengantin tak boleh jalan jauh sampai semua majlis selesai, maklumlah masih berdarah manis. tapi yang pasti kami memang senntiasa berdarah manis. heheheh.

Untuk bulan madu pertama kami, kami pergi tempat yang dekat- dekat je. saya teringin nak pergi ke Desaru, kebetulan rumah kami dekat dengan Desaru, jadi panjang la langkah kami berdua ke sana. oleh kerana tiada perancangan awal, kami main terjah je ke sana, jadi agak susah la masa tu nak cari chalet yang sesuai. nak dijadikan cerita, banyak pula chalet yang dalam proses pengubahsuaian. 

Berkat kesabaran dan mood honeymoon menggebu- gebu, akhirnya jumpa gak la chalet yag sesuai, di Pantai Tanjung Balau, lari dari target asal ke Desaru, tapi tetap berhampiran dengan Desaru. kebetulan masa kami sampai, resort tu ada diskaun, jadi langkah kanan la. tapi oleh kerana kami datang bukan weekdays, tak ada la ramai orang menginap di chalet tu. pantai tanjung balau amat sesuai untuk mereka yang minat memancing kerana terdapat banyak batu- batu yang sesuai untuk jadi tempat memancing, juga berdekatan dengan kawasan nelayan. yang paling saya suka, pantainya bersih, tidak tercemar. 

:: Sebelum bergerak balik ::

No comments:

Post a Comment

:: Kami menunggu komen anda ::