Pages

:: Our Journey ::

................................................................................................... Daisypath Anniversary tickers ...................................................................................................

14 January 2013

:: Si Merah ::

Banyak betul entry tertangguh dalam draf dan dalam kepala ni, tak ada masa pulak tu nak update. jadi, mari kita mulakan entry kita untuk hari ini dengan tajuk Si Merah.

:: Si Merah ::

Add caption
Inilah dia Si Merah cinta hati aka en suami. orang cakap kereta ni isteri pertama suami, maklumlah itu yang dia sayang mula- mula. dulu, hanya en suami yang sayang, kini saya pun turut sayang, maklumlah ada sentimental value kereta ni pada hubungan kami.

Kerana kereta inilah, en suami datang ke rumah saya buat kali yang pertama, jauh perjalanan dari johor bahru ke segamat. kereta ini jugalah yang telah berjaya memenuhi impian budak- budak saya. sebenarnya ciri- ciri lelaki idaman saya untuk dijadikan suami, mesti ada kereta honda, tak kiralah honda apa pun, yang penting honda. tak sangkalah pula, en suami ada. impian budak- budak kebetulan menjadi kenyataan. 

Beberapa bulan yang lepas, Si Merah ni buat perangai sikit, maklumlah mintak ganti barang dalam nyer la, minta diservis agaknya. setelah beberapa kali menangguh untuk menghantar kedai, akhirnya Si Merah ni dah tersadai di rumah tanpa boleh bergerak ke mana- mana, sehinggalah terpaksa menaiki lori untuk dihantar ke kedai dan dibaiki.

:: sesi menolak ::





Dan kini Si Merah dah elok, dan kami berdua lega sebab tak perlu nak pikir dia rosak lagi. walaupun Si Merah tidaklah segah honda yang lain, tidak baru macam honda yang lain, tapi ia tetap berharga pada kami. kali akan sejaga sebaik mungkin sedaya kami. untuk menjualnya, tidak mungkin, kerana ia masih kuat untuk membantu kami bergerak ke mana-mana.

:: p/s nak beranikan diri, nak drive Si Merah, senang nak gi kedai...hehehhe ::

No comments:

Post a Comment

:: Kami menunggu komen anda ::