Pages

:: Our Journey ::

................................................................................................... Daisypath Anniversary tickers ...................................................................................................

06 August 2012

:: Tabah ::

:: Harap semakin tabah ::

3 bulan melayari rumahtangga, 3 bulan ada suami, 3 bulan ada keluarga baru, 3 bulan cuba mengubah jadual hidup seharian, 3 bulan cuba menjadi lebih baik. 

Selama 3 bulan berkahwin, saya makin memahami jadual kerja cinta hati aka suami saya. suami saya menyandang jawatan kecil di sebuah kilang, jadi komitmennya pada kerja sedikit tinggi. tapi saya bersyukur kerana suami saya mempunyai kerja tetap yang akan menjamin kehidupan kami. waktu kerja suami saya tidak seperti orang lain, office hour tetapi shif hour. 2 minggu selepas cuti kahwin, suami saya dah kena masuk kerja malam, bermakna saya akan tidur bersendirian. memang menjadi cabaran kerana saya tidak dapat melelapkan mata untuk tidur. tetapi semakin lama, saya semakin dapat membiasakan diri.

Berpuasa, bersahur bersama suami adalah perkara baru dalam hidup saya. sebelum ni, semua mak yang sediakan, order je nak makan apa. tapi sekarang, suami pula yang order nak makan apa untuk buka dan sahur. agak mencabar bila memikirkan menu apa yang nak dimasak, macamana nak masak, tapi itulah perkara paling menyeronokkan. memandangkan jadual kerja cinta hati aka suami saya shift hour, jadi adalah masanya bila dia kena masuk malam, dan bila itu terjadi, saya akan bersahur dan berbuka sendiri. mula- mula tu, rasa nak nangis gak la, tapi bila ada keluarga mentua, x da la rasa sangat. sesungguhnya itulah asam garam perkahwinan.

:: Tabah ::

Saya memuji ketabahan kawan- kawan saya yang duduk berjauhan dari suami aka pjj, mereka tabah mengharunginya, bukan sekejap, berbulan- bulan. sedangkan saya 3 hari sudah sedih. sesungguhnya saya perlu belajar mengenai ketabahan itu dari mereka.

Pn. AnisPn. NoraPn. Hakimah 


Kamu semua adalah superwoman yang berjaya. saya takut saya tak mampu jadi seperti kamu semua. 


p/s:: saya harap saya akan sentiasa tabah dalam menharungi kehidupan bersama cinta hati aka suami

1 comment:

:: Kami menunggu komen anda ::