Pages

:: Our Journey ::

................................................................................................... Daisypath Anniversary tickers ...................................................................................................

01 September 2011

:: Langkah 3 ::

:: Bunga Rampai ::

Setiap hantaran pertunangan atau hantaran perkahwinan mesti ada bunga rampai, kira salah satu barang wajiblah selain daripada sirih junjung, kek, dan buah. begitu juga untuk hantaran pertunangan wa nanti, mesti ada bunga rampai dan bilangannya mestilah ganjil, dan kebiasaannya ada 5 bekas untuk bunga rampai. 

Mula- mula ingta nak beli terus masa beli tempat hantaran hari tu. tapi, bila melihat harganya, rasa macam tak berbaloi la plak nak beli. mahal tapi plastik, macam tak berbaloi dengan harganya jer. balik rumah, wa terjumpa satu cawan comel dalam almari kaca mak. memang comel dan sesuai untuk jadi tempat bunga rampai. jadi bermulalah misi mencari cawan comel tu.


Dan akhirnya....



Inilah cawan comel yang dimaksudkan tu. lain dari yang ada dalam almari mak wa. wa cari yang bulat tapi wa jumpa yang petak, dah nyata susah nak jumpa, jadi wa beli je la. harganya pun murah, 1 cawan rm1. tambah reben, jadilah cantik macam ni, lebih berbaloi dari yang kedai tu. memang puas hati. lebih puas hati lagi, ini adalah hasil kerja tangan wa yang pertama untuk hantaran kami nanti. 

***
Mahal tak semestinya cantik. barang yang murah boleh nampak mahal, kalau kena dengan caranya. 

***

No comments:

Post a Comment

:: Kami menunggu komen anda ::